neděle 16. června 2013

Bez a jeho sbírání

No teda ted mě to pěkně naštvalo. Měla jsem takový dlouhý příspěvek napsaný a chtěl a jsem dát fotky a celé jsem to smazala. Vůbec nevím jak, ale jsem borec dokázala jsem to.:). No technický věci na to já teda fakt nejsem. Ještě tak něco kutit, vyrábět to ještě možná. Tak mě to navádí ke vzpomínce jak jsme s babičkou při našem čtvrtečním posezení šli sbírat bez. Prošli jsme skoro celé Loštice a až jsme měli bezu tolik že už ho nešlo pomalu unést rozhodli jsme se jít domů a rychle s ním něco udělat. Jednu část jsme rozvěsili na půdě a ze zbytku jsme udělali med. Teda on to není úplně pravý med a někdo by se mohl zlobit, ale nám to nevadí je to náš med doma udělaný a z něco máme ještě větší radost. Taky jsme si udělali domácí marmeládu jahodovo-rebarborovou. No a to je teda něco. Opravdu ta rebarbora ji nadstaví a dá ji takový příjemný nakyslý šmrnc. Tak nevím zda-li mám znovu psát ten recept na ten med. Ale asi jo. Třeba by chtěl někdo dělat. Tak ještě jednou snad nic nevymažu
Bezový med:
3kusy citronu
1,5l vody
20-25 kusů bezových květů
1,5kg cukr krystal
Omyté květy dáme do hrnce. Citron nakrájíme na kolečka a vhodíme ke květům a vaříme 15 minut ve vodě. Uvařený sirup necháme stát 24 hodin v chladu a potom scedíme. Přidáme cukr a šťávu ze 2 citronů na mírném ohni uvaříme med do zhoustnutí. Po vychladnutí nalijeme do skleniček, zavíčkujeme a uložíme do temna. Dobrou chuť.:)
Ještě jsem dělala bezovou štávu. ale nepřidala jsem pomůcku ke konzervování a  tedˇ  se bojím, že se mi zkazí. Tak budu muset co nejdříve vypít a spotřebovat. Jinak se chystám sušit,sušit potom z bobulí marmeládu a likér. Ale o tom zase někdy příště. Bohužel ani marmeládu ani med nemám ještě nafocené takže fotky budou později.:) Tady je pár fotek.
1.narozeninové přání vyrobeno v čajovně
2. moje svatební přání, ale ne na mou svatbu :D
3. Háčkovaný klobouk
4. Já na bezu v Kozově :)
5. novinka. Složka na návody na háčkování
6. složka pro babičku na zahradnické rady
7. Judisovi jahody
8. páteční večeře připravená od mého brášku :o)








3 komentáře:

  1. Ahoj Věruš, díky za recept na "med" z květů černého bezu, ten totiž neznám a možná ho i zkusím. Šťávu dělala moje babička a občas ji udělám i já:-) Máš hezká přáníčka:-) Ať se ti dobře daří v příštím týdnu. ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj Zuzko. Moc děkuji ty vždy potěšíš a pokud jsem i já mohla být trochu nápomocná mám radost. Atˇ se ti med podaří a chutná ahoj

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Věrko, jako vždy jsem si početla, fotky pěkné, a jsem zvědavá na ten nafocený med:-))

    p.s. chtěla jsem se přihlásit jako stálý čtenář, ale nemáš tu kolonku a ani přihlášení emailem u tebe nejde....
    Ajka

    OdpovědětVymazat