pátek 4. prosince 2015

Vůně Vánoc

Jistě mi dáte za pravdu, že vůni Vánoc dělá hlavně cukroví. Samozřejmě k tomu také patří různé svíčky,aromalampy,jehličí atd. U nás to voní od každého trošku, ale nejvíc asi tím cukrovím. No, ale. Já nejsem pečící tip a vše je pro mě jakési nové. Takže vše začalo tak...Vzala jsem si kuchařku po mamce a po babičce (zdatných pekařkách) a po konzultacích se rozhodla upéct marzipánky u nás v rodině takzvaných piček.:D Přečtu si návod vše vypadá tak jednoduše. A jedno odpoledne když přijel manžel z práce a vzal si Vítečka do obýváku toho času herny jsem se dala do dělání těsta. V receptu je uvedeno: 6dkg másla, 20 dkg cukru(a zde je první problém já použila samozřejmě krystal má být moučka. Mamka na to prý je to jasné do pečení vždy dáváš moučku. Ehm....Jak kdo.) 30dkg mouky( půl hladké půl polohrubé a zde je další komplikace. Když se dítě rozčiluje, v manželovi to bublá a já mám ruce od těsta myšlenky se zastaví a já dám 30 a 30 je vše v pytli), 3 1/2dkg ořechů, půl lžíce skořice citr.kůra 2 vejce hřebíček. Po půl hodině marného odběhávání a snažení se všeho spojit došla trpělivost i mě. Těsto jsem jakýmsi mě záhadným způsobem zformovala nebo zdeformovala a šupla ho do lednice. S tím, že ráno moudřejší večera.:) Ráno jsem jela k mamce ukazuji ji to. Ona se zasměje zváží to a říká. Děvče je tam půl na půl mouka. AHA. Takže já mám na pičky těsto 1,5kg. Asi deset plechů a mám na pečeno. Jestli to nebude k jídlu tak podaruji zvířata.:D A´T s těch vnoc taky něco mají. Mimochodem perníčky se mi povedly moc a ještě jsem dělala trojlístky z těch jsou placičky, ale jelikož zbyly tři kusy zřejmě se to dalo jíst i tvrdé. Pečení zdar.............

Žádné komentáře:

Okomentovat